ارزیابی و جایزه نشان برتری در کسب و کار بنیاد EFQM، بزرگترین ارزیابی جهانی مدیریت کسب و کار در سطح دنیا است که از بیش ربع قرن پیش تا کنون هر ساله با حضور سازمانهای پیشرو از سراسر دنیا برگزار میشود. ارزیابیهای بینالمللی برتری در کسب و کار EFQM توسط مرکز خدمات رسمی EFQM در ایران و با ارزیابی برترین ارزیابان بینالمللی بنیاد EFQM اروپا انجام میشود. مهمترین مزیتهای حضور در فرآیند ارزیابی و جایزه نشان برتری در کسب و کار EFQM عبارت است از:
ارزیابی جامع سازمان در ۹ محور مدل سرآمدی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (شامل استراتژی، منابع انسانی، رهبری سازمانی، نتایج کسب و کار و ...)
بازدید و ارزیابی حضوری و نگرش همه جانبه ۲ الی ۷ ارزیاب بینالمللی بنیاد EFQM از اروپا از سازمان به مدت ۱ الی ۷ روز (بسته به سطح حضور)
گزارش جامع بازخورد و توصیههای عملیاتی خبرگان و ارزیابان اروپایی بنیاد EFQM برای توسعه و ارتقای برتری سازمان در کسب و کار
اعطای گواهینامههای یک الی پنج ستاره و نشان ملی برتری در کسب و کار به سازمانهای برتر در سطح ملی (National EFQM Excellence Award)
ما در ارزیابیهای EFQM ایران، تمامی استانداردهای بنیاد EFQM اروپا را به طور دقیق همانند سایر ارزیابیهایمان در سراسر اروپا اعمال میکنیم.
در ارزیابیهای EFQM ایران به سازمانها کمک میکنیم تا تصویری صریح و بیواسطه از وضعیت خود در حوزههای مختلف مدیریتی به دست آوردند.
با ارزیابی سازمانهای ایرانی در EFQM ایران شاهد تلفیق راهکارهای بومی با بهترین تجربیات مدیریتی اروپا و کسب نتایجی ارزشمند بودهایم.
در ارزیابیهای EFQM ایران مانند ارزیابیهایمان در کشورهای اروپایی، گزارشی جامع از نقاط بهبود و نحوه برتری در کسب و کار به سازمانها ارائه میدهیم.
در ارزیابیهای EFQM ایران به سازمانها کمک میکنیم تا تصویری صریح و بیواسطه از وضعیت خود در حوزههای مختلف مدیریتی به دست آوردند.
این سطح از ارزیابی EFQM در پی ایجاد اشتیاق و تعهد کلیه ارکان سازمان در بخشهای مختلف به تلاشی هدفمند برای قرار گرفتن سازمان در موقعیت برتر در کسب و کاری است که در آن قرار دارد. ارزیابی این سطح به شکل یک پروژه یادگیری برای کل سازمان اجرا شده و به سازمان در آغاز نمودن تلاشی منظم و یکپارچه برای کسب بهترین جایگاه در بازار رقابتی کمکی بزرگ مینماید.
در سطح شایسته برتری در کسب و کار EFQM، حرکت یکپارچه سازمان در ۹ حوزه مختلف (رهبری سازمانی، استراتژی، منابع انسانی و ...) و مدیریت تحولات درون سازمان و تغییرات در محیط کسب و کار تا موفقیت در کلیه اهداف سازمان دنبال میشود. این سطح از ارزیابی EFQM به سازمان در تلفیق راهکارهای بومی و راهکارهای تجربه شده بینالمللی کمک بسیاری مینماید.
این سطح از ارزیابی، بالاترین سطح ارزیابی EFQM است که منجر به اعطای جایزه نشان ملی سازمان برتر در کسب و کار میشود. این ارزیابی به دنبال هدایت سازمانهای برتر به سمت خلق مسیرهای جدید در کسب و کار با پیشبینی آینده تحولات مهم و کسب آمادگی برای مواجهه با آنها و تبدیل فرصتهای آینده به ثروت برای سازمان با بهرهگیری از نظرات خبرگان برجسته بینالمللی EFQM است.